اشنایی با گیت های فروشگاهی
نوشته شده توسط : bnbgate

اشنایی با گیت های فروشگاهی

گيت هاي امنيتي ضد سرقت ، برحسب كاربرد، كارايي و فركانس كاري، به سه دسته عمده تقسيم ميشوند. كه عبارتند از :

1 . گيت هاي EM 

2. گيت هاي RF 

3. گيت هاي AM 

 

گیت فروشگاهی جفت آنتن

1. گيت هاي (EM (Electromagnetic :

گيت های EM داراي فركانس كاري كمتر از 10 كيلوهرتز می باشند (معمولا حدود 3 كيلوهرتز). به علت برخي خصوصیاتی که داراست از جمله پايين بودن فركانس کاری،این گيت EM به صورت تك پايه قابل نصب نیست و حتما بايد به صورت دوپايه یا جفتی نصب شود. همچنين آنتن هاي گيت  EM ميتوانند حداكثر 80 سانتي متر از ورودي را پوشش دهد. (برد موثر) . ابعاد آنتن هاي اين نوع گيت  حدود 80*10*150 سانتي متر است كه ابعاد عرضي آن (80 سانتي متر) در مقايسه باگیت RFو AM رايج در بازار حدود دو برابر است به علاوه پايين بودن برد موثر گیت  EM باعث محدود شدن كاربرد هاي آن شده است. اما نقطه قوت گیت EM، ليبل آن است كه به علت كوچك بودن و ساده بودن ، كاربرد هاي به خصوصي را داراست.

يكي از كاربرد هاي گيت EM براي محافظت از اشيايي نظیر طلا و جواهر است. ليبل EM به دليل پايين بودن فركانس كاري گيت EM، ميتواند عملكرد بهتري نسبت به ساير گيت هاي ضد سرقت  در مجاورت اشياي فلزي داشته باشد. به علاوه ليبل گیت EM قابليت فعال و غير فعال شدن را دارا می باشد و از اين بابت كاربرد وسيعي در محافظت از كتابها در كتابخانه ها دارد. يك كتابخانه را در نظر بگيريد كه تو سط گيت هاي EM محافظت ميشود. ليبل هاي EM درون شيرازه كتابها قرار گرفته اند. قبل از اينكه شخص، كتاب را تحويل بگيرد، كتابدار مشخصات كتاب را در كامپيوتر ثبت ميكند و سپس با قرار دادن كتاب بر روي دستگاه غير فعال ساز(Deactivator)، اقدام به غير فعال ساختن ليبل جاسازي شده داخل شيرازه كتاب ميكند و سپس كتاب را به شخص متقاضي تحويل ميدهد. هنگامي كه كتاب به كتابخانه باز ميگردد، كتابدار بعد از تحويل گرفتن و ثبت مشخصات در كامپيوتر، ليبل جاسازي شده در كتاب را با قرار دادن كتاب بر روي دستگاه Reactivator دوباره فعال ميكند و به قفسه باز ميگرداند. چنانچه كتاب بدون اجازه كتابدار خارج شود، به علت فعال بودن ليبل جاسازي شده در كتاب، گيت EM نصب شده در خروجي كتابخانه آلارم ميدهد و كتابدار را از اين خروج غير مجاز باخبر ميسازد.

به علت پايين بودن بيش از حد فركانس كاري گيت EM نويز پذيري آن در محيط هاي فروشگاهي به شدت بالاست به طوري كه منابع تغذيه سوئيچينگ از هر نوع ميتوانند باعث تضعيف شديد و از كار افتادن عملكرد گيت  EM شوند. همچنين به طور طبيعي آلارم هاي خطاي اين گيت  نسبت به AM و RF بالاست.
از جمله ويژگي هاي ديگر گیت  EM مصرف توان بالاي آن است كه در حالت استاندارد مصرفي در حد 300 تا 500 وات دارد.
در گيت هاي  EM ساز و كار تشخيص تگ ها  : تگ بيشتر بر اساس back scatter آلياژي از فلز است كه درون ليبل EM قرار دارد به همين علت ممكن است بعضا اشياي فلزي به خصوص كه همراه افراد است با اينكه تگ نيست، اما باعث آلارم خطاي دستگاه شود.
گيت  EM به علت تشخيص امواج تگ حالت back scatter، داراي مدارات پيچيده تري ميباشد و از اين بابت داراي قيمت بسيار بالاتري نسبت به AM و RF است و طبيعتا هزينه تعمير و نگهداري آن بالاست.

 

به این سایت سر بزنید :

  • شما در خوابگاه یار میتوانید بهترین خوابگاه ها رو در سراسر ایران با شرایط محیطی و شغلی مختلف مشاهده کنید و با توجه به شرایط خود بهترین انتخاب را داشته باشید. 

 

 

گیت فروشگاهی تک آنتن

2. گيت هاي RF(Radio Frequency):

همانطور كه از نام اين نوع گيت ها پيداست فركانس كاري آنان در محدوده كاري فركانس راديويي است. فركانس رايج اين نوع گيت ها 8.2 مگاهرتز ميباشد. سازوكار عملكرد گيت هاي RF به اين نحو است كه آنتن فرستنده محدوده فركانسي مشخصي را حول 8 مگاهرتز جاروب ميكند و بر اثر عبور تگ ، افت امپدانس روي آنتن گيرنده باعث آلارم ميشود. اما از نقطه ضعف اين گیت ها اين است كه يك گیت  RF به سبب جاروب فركانسي مداوم در محدوده مشخص، ممكن است دچار تداخل با ديگر گیت هاي  مجاوري گردد كه در فركانس مشابه كار ميكنند يعني يك دستگاه RF ميتواند نقش تگ  را براي گیت هاي ديگر شبيه سازي كند و از آنجايي كه تقريبا هيچ استاندارد سنكرون سازي مشخص جهاني براي گيت هاي RF هم فركانس تعريف نشده است، بحث تداخل يكي از معضلات گيت هاي هم فركانس RFميباشد. فروشگاه شماره يك را در نظر بگيريد كه در آن يك گيت RF با فركانس 8.2 مگاهرتز نصب شده است و دستگاه به خوبي كار ميكند. بعد از مدتي يك گيت  RF از يك كمپاني ديگر و هم فركانس (8.2 مگاهرتز) در يكي از فروشگاه هاي مجاور(شعاع 150 متري) نصب ميگردد. در اين صورت احتمال از كار افتادن گیت فروشگاه شماره يك وجود دارد يا احتمال از كار افتادن دستگاه نصب شده در فروشگاه دوم به دليل تداخل با دستگاه فروشگاه اول وجود دارد. مختل شدن گيت RF يا مختل كردن يك گيت  RF توسط گيت  RF ديگر، بستگي به پارامتر هاي متعددي از جمله سرعت جاروب فركانسي، ميزان توان تشعشعي فرستنده، حساسيت گيرنده و فاصله دو دستگاه نصب شده از يكديگر دارد.

براي حل مشكل تداخل احتمالي گيت هاي ضد سرقت RF، تدبيري توسط برخي از كمپاني هاي توليد كننده اين گيت ها  انديشيده شده است و آن هم توليد گيت هاي  RF مولتي فركانس است (Multi Frequency) . به اين معنا كه يك گيت  RF مولتي فركانس ميتواند با چند فركانس جاروب مختلف مثلا 8 مگاهرتز، 5 مگاهرتز، 4 مگاهرتز و 3 مگاهرتز كار كند. به اين منظور، چنانچه كه اين گيت  دچار تداخل با گيت  ديگري با فركانس مشابه گردد، فركانس جاروب را تغيير ميدهند و در اين صورت خطر تداخل برطرف ميگردد. اما بايد كليه تگ هاي  فروشگاه به علت تغيير فركانس جاروب گيت، تغيير كند. زيرا فركانس كاري تگ ها  ثابت است. پس براي برون رفت از مشكل تداخل گيت هاي  RF بايد از سيستم هاي مولتي فركانس استفاده نمود و همچنين بايد تگ هايي  با فركانس هاي مختلف در اختيار داشت تا به محض بروز مشكل تداخل، فركانس كاري دستگاه را تغيير داد و تگ ها  بسته به فركانس انتخابي تعويض شود.

از نقاط قوت سيستم هاي RF ميتوان به ليبل آنها اشاره نمود كه به دليل سادگي تكنولوژي ساخت، نسبت به ليبل هاي ديگر داراي قيمت نسبتا ارزان تري ميباشد و به دليل ارزان بودن و شكل فيزيكي تخت آن در محافظت از كتابها در يك كتابفروشي به كار ميرود. اين ليبل ها پس از پرداخت وجه كتاب به صندوق دار توسط دستگاه غير فعال ساز (Deactivator) براي هميشه غير فعال ميشود و بر خلاف ليبل هاي EM قابليت دوباره فعال شدن را ندارد.
از نقاط ضعف ليبل هاي RF آن است كه ليبل هاي RF براي محافظت از اشيايي مثل اغلب ظروف كه محتوي مايعات هستند همچون اغلب عطر و ادكلن ها، مايعاتي همچون مايع ظرفشويي و …. به علت بالا بودن فركانس كاري و عدم عبور موج با فركانس مگاهرتز از مايعات ، كاربردي نميباشد. همچنين ليبل ها و تگ هاي RF براي محافظت از اشيايي مثل طلا و جواهر قابل استفاده نيستند زيرا ميزان هر چند اندك فلز باعث از تنظيم خارج شدن ليبل ها و تگ هاي RF از فركانس اصلي ميشود.

 

گیت فروشگاهی جفت آنتن

3. گيت هاي (AM (Acousto-Magnetic :

گيت هاي AMداراي فركانس كاري ثابت 58 كيلوهرتز ميباشند. اين نوع گيت ها داراي ويژگي هاي به خصوصي نسبت به نمونه هاي RF و EM ميباشند كه برخي از اين موارد عبارتند از:
1. پوشش محدوده وسيعتري براي محافظت در درگاه خروجي فروشگاه
2. دقت عملكرد دستگاه در تشخيص عبور تگ  از بين گيت ها با سرعت ها و زواياي مختلف
3. سنكرون بودن (عدم تداخل) گیت هايAM به علت تبعيت از يك سازوكار سنكرون سازي استاندارد.
4. تك فركانس بودن 58 كيلو هرتز (برعكس RF ها كه داراي فركانس هاي كاري مختلفي اند)
5. ليبل AM به علت دقت بالاتر داراي كاربرد هاي بسيار وسيع تري نسبت به نوع RF و EM ميباشد.
گيت هاي ضد سرقت فروشگاهي AM ميتوانند محدوده وسيع تري از درگاه خروجي فروشگاه را پوشش دهند.
در دستگاه هاي AM ، سرعت detection تگ نسبت به نمونه هاي ديگر بالاتر است به نحوي كه چنانچه حتي تگ با سرعت بالا از بين گيت ها عبور كند، دستگاه قادر به تشخيص عبور تگ ميباشد.

مشكل تداخل احتمالي گيت هاي هم فركانس در گيت هاي امنيتي ضد سرقت RF، در گيت هاي AM با تبعيت از استاندارد سنكرون سازي حل شده است.

از آنجاييكه گيت هاي AM دچار تداخل نميشوند، بنابراين داراي يك فركانس واحد اند و اين مزيت را در پي دارد كه ديگر نيازي به داشتن تگ ها با فركانس هاي متعدد نيست . ليبل AM با توجه به اينكه عملكرد مغناطيسي – آكوستيكي دارد، داراي دقت بيشتري نسبت به ليبل هاي ديگر انواع گيت هاست  مخصوصا اينكه با توجه به فركانس پايين عملكرد ليبل AM و همچنين تگ AM، ميتوان از آن براي محافظت از اشيايي همچون عينك، طلا و جواهر،ظروف انواع مايعات مانند عطر و ادكلن و … استفاده نمود.

 

گیت فروشگاهی و دزدگیرفروشگاهی

شرکت گیت فروشگاهی BNB  وارد کننده و تولید کننده انواع گیت فروشگاهی و یا دزدگیر فروشگاهی می باشد.

با مشاورین با تجربه و با کادری مجرب در خدمت شما دوستان گرامی جهت مشاوره رایگان

 




:: برچسب‌ها: گیت_فروشگاهی_بی_ان_بی،گیت_فروشگاهی،تگ،لیبل،دزدگیر،بارکد،تگ_لباس،دزدگیر_فروشگاه،عینک،سرقت_عینک،جدا_کردن_تگ،اموزش_جدا_کردن_تگ ,
:: بازدید از این مطلب : 38
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 13 آذر 1399 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: